شهرزاد قصه‌گو

کانال اطلاع رسانی انجمن فیلم داراب و انجمن ادبیات داستانی شهرزاد داراب

شهرزاد قصه‌گو

کانال اطلاع رسانی انجمن فیلم داراب و انجمن ادبیات داستانی شهرزاد داراب

سلام خوش آمدید

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

تالاب

 

  خواب می بینم پرنده ای هستم سفید با پاهایی بلند ، چیزی شبیه لک لک یا حواصیل.   سفید با شاه پرهای سیاه. دارم پرواز می کنم در آسمان . با بال هایی کشیده که فاصله  دو سرشان به دو متر هم می رسد. آرام پرواز می کنم و چشم می گردانم تا ببینم می توانم ماهی ، خرچنگ یا چیزی خوردنی توی تالاب پیدا کنم  یا نه .


تاریخچه، گزینش‌ها، مؤلفه‌های اصلی و تمایزها آمریکای لاتین

ادبیات داستانی سرزمین آمریکای لاتین جهان را به حیرت انداخته و به‌تقریب دیگر قاره‌ها را فتح کرده است. درحالی‌که در بعضی کشورها، دنباله‌روی از جویس و پروست با شکست مواجه شده است، هنوز شمار دیگری از نویسنده‌ها در اندیشه ادامه شیوه‌ها و رویکردهای نویسندگانی چون همینگوی، سالینجر و کارور هستند، آنها را تا حد الگوی نهایی بالا می‌برند و داستان‌های‌شان در تقلید از آنها می‌نویسند؛ بی‌آن‌که چیز تازه‌ای ارائه دهند. زمانی‌که هنوز عده کثیری از نویسندگان دیگر کشورها به بازی‌های زبانی در داستان فکر می‌کنند و باورشان شده است که با تکنیک محض می‌توان داستان خلق کرد، ادبیات داستانی آمریکای لاتین تا گوشه و زوایای شهرهای درجه سه ویتنام، هند، ایران، اوکراین و کانادا نفوذ کرده است. امروزه در بیشتر خانه‌هایی که کتاب داستان دیده می‌شود، یکی دو متن داستانی از آمریکای لاتین هم به چشم می‌خورد. بسیاری از خوانندگان این داستان‌ها می‌گویند: «ما این‌ها را بهتر از داستان‌های دشوار کشور خودمان درک می‌کنیم.»

کانال انجمن داستانی شهرزاد داراب در تلگرام

https://telegram.me/shahrzadstoryd
shahrzadstoryd@
کانال تلگرام انجمن فیلم داراب
https://t.me/darabfilm
darabfilm@
این وبلاگ تنها به اطلاع رسانی فعالیت های انجمن فیلم و شهرزاد داراب از دید من به عنوان عضو هر دو انجمن می پردازد و بیانگر موضع رسمی این دو انجمن نیست.